0
hero-empty
her-mobile

טיפול טבעי לנשירת שיער

Admin | Mycospring | פברואר 6, 2023


טיפול טבעי לנשירת שיער
תועלות הריישי לנשירת שיער

נשירת שיער היא אחת התופעות השכיחות בקרב נשים וגברים כאחד. היא נגרמת ממצבים רפואיים שונים כמו מחלות זיהומיות, סטרס, נטילת כדורים נוגדי דיכאון ואחרים, כתוצאה ממצבים נפשיים קשים ואפילו אצל נשים אחרי לידה. אולם, חשוב להבין שנשירת שיער היא גם תולדה של נטייה גנטית שנגרמת עם התבגרות הגוף. הביקוש לטיפול טבעי לנשירת שיער עולה בשנים האחרונות עם התפתחות המודעות לטיפולים טבעיים בתופעות פיזיות.

אצל נשים נשירת השיער נגרמת לרוב כתוצאה מירידה באסטרוגן, ההורמון האחראי על גמישות העור הגורם לנשירה באופן הדרגתי. לאט לאט הנשירה גורמת לדלילות השיער ולעיתים גם לקרחות באזורים שונים בקרקפת, בעוד אצל גברים נשירת השיער מאופיינת בדלילות באזור המפרצים וקדמת הראש או בפדחת הראש.

הנשירה קשורה לגיל?

בהחלט. בגיל המבוגר נשירת השיער הופכת להיות שכיחה יותר. בעיקר בשל רקע גנטי ובעיקר בקרב גברים שמתחילים פשוט להקריח. אבל גם לא מעט נשים סובלות מהתקרחות. נשים חשות זאת בעת חפיפת השיער וטיפוחו ובכלל לעיתים הרצפה כולה פשוט מכוסה בשיער. התקרחות אצל נשים יכולה להיגרם גם בשל השימוש בצבע וחומרים כימיים שונים. חומרים אלו מזיקים לשיער וגורמים להידללות איטית, וגם בשל חוסר בוויטמינים והורמונים בגילאים שונים. 

טיפול טבעי לנשירת שיער

טיפול טבעי לנשירת שיער  – יש מה לעשות עם זה…

מסתבר שנשירת שיער במאה העשרים אינה קללה, וניתן לטפל בה במגוון דרכים. אחת מהן היא על ידי צריכת תמצית פטריית ריישי,. פטריה זו נחשבת לעתיקה ביותר מבין פטריות המרפא המפורסמות בתרבויות המזרח. עושים בה שימוש במשך אלפי שנים ברפואה הסינית. היא נחשבת ל״פטרייה אלוהית״ ששימשה בעבר למניעת מחלות ומצבים רפואיים שונים. כיום ישנם טיפולים בסוגים שונים של פטריות מרפא עבור מצבים רפואיים שונים. סוגי הפטריות שאנחנו מגדלים הם: קורדיספס, הירסיום, טרקי טייל וכמובן פטריית ריישי.

טיפול טבעי לנשירת שיער - יש מה לעשות עם זה.

טיפול טבעי לנשירת שיער – כיצד פטריות ריישי מסייעות לבריאות השיער

ריישי שייכת לקבוצה של מרכיבים טבעיים הנקראים אדפטוגנים. להם יש מגוון רחב של השפעות מועילות לגופנו. היתרונות המופלאים של פטריית הריישי:

  • הם מפחיתים את ההשפעות של הרדיקלים החופשיים על ממברנות התאים בקרקפת ומסייעים בייצור חלבון. 
  • הם מפחיתים מתח וסטרס, משפרים את השינה – שהם הגורמים העיקריים לנשירה, בעיקר בקרב נשים.
  • הם משפרים את הפעילות הגופנית שלנו. 

שאלות נפוצות:

מה הן ההשפעות של פטריות ריישי על השיער שלנו?

ריישי מלאה בנוגדי חמצון המגנים על הקרקפת שלנו מפני רעלים סביבתיים ונזקי רדיקלים חופשיים. הפחתת הנזקים הללו מספקת קרקפת בריאה וסביבה טובה יותר לזקיקי השיער להצמיח מחדש שיער חזק ועבה יותר. בנוסף להיותן מעצמה של נוגדי חמצון, לפטריות ריישי יש תכונות אנטי דלקתיות המפחיתות דלקות בקרקפת. תכונות אלה גם מעודדות את זרימת הדם, מה שאומר שנכנס יותר חמצן וחומרים מזינים המאיצים את צמיחת השיער ומפחיתים מחלות קרקפת כמו פסוריאזיס, אקזמה וקשקשים.
ההשפעות של פטריות ריישי על השיער שלנו


כיצד הריישי עוזרות למנוע נשירת שיער?

מחקרים רבים מצביעים על כך שהריישי יכולות לפעול כמעכבת DHT  שזהו הורמון מין שהוא תוצר לוואי של טסטוסטרון כשהוא הופך על ידי האנזים הנקרא 5a-Reductase. כאשר זקיקי השיער רגישים יותר ל-DHT, ה-DHT נקשר לקולטנים בזקיקי השיער, מה שגורם להם להתכווץ וכך למעשה מופיעה התקרחות אנדרוגנית שהיא נשירת שיער נשית וגברית. מחקרים  מצאו שפטריות ריישי יכולות להפחית את פעילות ייצור 5a-Reductase ב-70-80% וכך למנוע את הנשירה המדוברת.

האם נטילת הפטריה יעילה גם לצמיחת שיער מחודשת?

כדי לסייע לשיער לצמוח מחדש, בראש ובראשונה יש צורך לשפר את בריאות הקרקפת, כלומר לספק לזקיקי השיער מיקרו-נוטריינטים ולהעביר אותם משלב המנוחה שלהם (טלוגן) לשלב הצמיחה הפעילה (אנאגן). תמציות פטריות ריישי בעלות עוצמה רבה שעשויה לחסום את ההשפעות של עודף DHT ולסייע לשיער לצמוח מחדש מהר יותר באופן טבעי לגמרי.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של נשירת שיער יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

חנות ריישי מוצרי

אזל מהמלאי תמצית ריישי תמצית ריישי + מבט מהיר

תמצית ריישי

30 מ"ל
250.00

צרו קשר