0
hero-empty
her-mobile

טיפול טבעי באסטמה – תועלת הקורדיספס לאסטמה

Admin | Mycospring | פברואר 6, 2023

קורדיספס היא אחד הסוגים של פטריות מרפא הידועה בסגולותיה הרבים. ובעיקר בהשפעות האנטי דלקתיות ונוגדי החמצון המסייעים למגוון רחב של בעיות בריאותיות, בניהן אסטמה. מה שהופך אותה לטיפול הטבעי למי שסובל מאסטמה. האם צריכה של קורדיספס יכולה לטפל באסתמה ועד כמה היא יעילה לטיפול במחלות נוספות? הכל כאן במאמר.

אסטמה היא מחלה דלקתית כרונית המאופיינת ברגישות יתר של דרכי האוויר. המחלה, הגורמת לדרכי הנשימה להתנפח, להצטמצם ולייצר התקפים שונים שמאופיינים בבצקות של דרכי הנשימה והפרשת רירית. על פי מומחים, לא ברור מהו הגורם העיקרה למחלת האסטמה. אך חוקרים ברחבי העולם מאמינים שהיא שילוב של גנטיקה וסביבה. 

התסמינים השכיחים של אסתמה:

  • קוצר נשימה
  • לחץ בחזה
  • שיעול או צפצופים

במקרים מסוימים, אסתמה יכולה להחמיר במצבים של פעילות גופנית, אוויר קר, אלרגנים (אבקה, אבק וכו’), זיהומים בדרכי הנשימה וכו׳.

טיפול טבעי באסתמה - איך קורדיספס יכול לעזור לאסטמה

טיפול טבעי באסתמה – איך קורדיספס יכול לעזור לאסטמה?

אפשרויות הטיפול הסטנדרטיות באסתמה כוללות תרופות אנטי דלקתיות שונות. אך מה בנוגע לטיפול טבעי באסטמה שלא כולל תרופות במרשם?

לפטריה יש השפעות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון חזקים. לכן, היא מסייעת במניעה או בטיפול בהתקפי אסתמה. בנוסף, מחקרים מצאו כי צריכה קבועה של תמצית קורדיספס מרגיעה את התכווצות דרכי הנשימה. בנוסף, משפרת את מדדי איכות החיים אצל אנשים עם אסטמה בינונית עד קשה.

אם כך, צריכה של פטריית קורדיספס יכולה להפחית את הדלקת בכל הגוף ולהקל על תסמינים של מצבים דלקתיים כמו אסטמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).

מחקר נוסף שבדק את השפעתה על חולי אסתמה, גילה כי היא מועילה באופן ישיר במאבק באחד הגורמים המחמירים אסטמה: שהם אלרגנים. כפי שהמחקר מצא: “התוצאות מצביעות על כך שלתמצית קורדיספס יש פוטנציאל להקל על תגובות רגישות יתר חיסונית ב-AR ואסטמה״. למעשה, קורדיספס יכולה להועיל לתגובות אלרגיות על ידי ריכוי שחרור היסטמין, שזוהי תרכובת אשר מחמירה את תסמיני האסטמה. בדיוק בגלל סיבות אלו היא יכולה לתפקד כטיפול טבעי באסטמה.

האם פטריית קורדיספס היא במקום תרופות אחרות?

לצערנו אין ראיות המצביעות על כך שניתן לצרוך קורדיספס כדי לשפר את היעילות של טיפולי אסטמה קיימים, אך לא ידועות גם אינטראקציות חמורות בין קורדיספס לתרופות נפוצות לאסתמה. אם כך, ניתן במקביל לטיפול התרופתי של הרפואה הקונבנציונלית לצרוך פטריות קורדיספס וליהנות משיפור של התופעות וההתקפים. השילוב של פטריית קורדיספס יחד עם תרופות שונות עשוי לתרום לטיפול הוליסטי ולהוביל לשיפור ההרגשה והשגת תוצאות כלליות טובות יותר. 

מתי כדאי ליטול קורדיספס כטיפול טבעי באסטמה?

רבים שואלים האם כדאי ליטול קורדיספס בלילה לפני השינה או בבוקר. למרבה הצער, אין תשובה נכונה או שגויה לכמה זמן לוקח לקורדיספס לעבוד בהתאם לזמן הצריכה. היתרונות של קורדיספס נוטים להצטבר עם הזמן במקום לפעול באופן מיידי כמו תרופות רגילות. עם זאת, רבים מציעים ליטול את הפטריה בבוקר כדי להמריץ את התפקודים היומיומיים, אך תוכלו לנסות את שני המצבים וכך לדעת מה הכי טוב לגוף שלכם.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של אסתמה יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר