0
hero-empty
her-mobile

היתרונות המופלאים של פטריית הריישי

Mycospring | Mycospring | ספטמבר 13, 2022

ריישי היא פטריית מרפא הנחשבת לעתיקה ביותר מבין הקיימות והמפורסמות בתרבויות המזרח. עושים בה שימוש במשך אלפי שנים ברפואה הסינית, שם היא נקראת ביראת כבוד “פטריית האלמוות”. הפירוש הסיני של השם ״ריישי״ הוא “פטרייה אלוהית” או “עשב בעל עוצמה רוחנית”, מכיוון שהיא משלבת הרמוניה ג’ינג (כוח חיים), צ’י (אנרגיה) ושן (רוח).

בפטריית הריישי עושים שימוש כבר מעל 2,000 שנים ברפואה הסינית העתיקה, כיוון שהוא זן מוערך בעל סגולות מרפא מופלאות כמו נוגדי חמצון המחזקים את הגוף, תכולת בטא גלוקניים המונעים צמיחת תאים סרטנים ואף בולמים את התפשטותם בגוף ועוד. פטריית הריישי משמשת גם כסגולה לשיפור עייפות כרונית ותשישות, להורדת לחץ דם, לאיזון הסוכר בגוף, להרגעת מערכת העצבים, לשיפור תפקוד הערמונית ועוד.

היתרונות המופלאים של פטריית הריישי

נתחיל במחקר מדעי מודרני אשר זיהה תרכובות ביו-אקטיביות ההופכות את פטריית הריישי לכל כך מוערת ברפואה הסינית ובכלל במזרח. החוקרים בודדו מאות פוליסכרידים ותרכובות טריטרפן מפטריית ריישי, וכך הוכיחו כי פוליסכרידים גם מחזקים וגם מווסתים את מערכת החיסון ופועלים לתמיכה ואיזון הגוף. הטריטרפנים הקיימים בפטריית הריישי הוכיחו שיש לה השפעות אדפטוגניות לשיפור לחץ הדם, היא מסייעת לוויסות מצב הרוח ומרגיעה אלרגיות ודלקות. בנוסף, מחקרים הוכיח גם שפטריית ריישי תומכת בתפקוד האנדוקריני ובאיזון ההורמונלי.

שמירה והגנה על המערכת החיסונית

התרכובות הפוליסכרידים הקיימות בפטריות הריישי מועילות לשמירה על מערכת החיסון על ידי הפעלת תאי חיסון כגון מקרופאגים. בנוסף, פטריית ריישי משפיעה על חסינות תאית ומשמשת לגירוי ולהגברת רמות האימונוגלובולינים. למעשה, פרמטרים מופלאים אלו מקדמים את ההגנה של הגוף מפני פתוגנים כמו חיידקים ווירוסים על ידי תמיכה בתגובה חיסונית מוגברת. חשוב לדעת שמערכת חיסונית פעילה מדי עלולה לגרום לתגובות אלרגיות ודלקת, ולכן פטריית ריישי עוזרת לווסת את המערכת החיסונית על מנת למנוע את התופעות הללו.

בעלת השפעות אדפטוגניות

פטריית הריישי מוערכת מאוד ברפואה הסינית המסורתית בשל המרכיב אדפטוגן שהיא מכילה. אדפטוגנים הם חומרים טבעיים המסייעים לגוף להתגבר על גורמי לחץ פיזיים, כימיים וביולוגיים באמצעות הורדת התרכובות הביו-אקטיביות של ריישי הפועלות יחד כדי לתמוך בתגובות הגוף ללחצים. התוצאה – גוף מאוזן והרבה יותר רגוע.

הפחתת חרדות והתמודדות עם מתחים

ריישי ידועה רבות בהשפעתה על מצבי חרדה ומתחים בזכות תמיכתה במערכת האנדוקרינית, במיוחד בקליפת האדרנל, המסייעת באיזון רמות הורמוני, הלחץ ואדרנלין של העולם המערבי. מחקרים הוכיחו כי נטילת ריישי באופן קבוע יכולה לעזור ם לאיזון השלווה ולסייע לשינה טובה ורגועה יותר.

נוגדי חמצון עוצמתיים

הפוליסכרידים ונוגדי החמצון אותם מכילה פטריית הריישי, מנטרלים רדיקלים חופשיים כמו מולקולות הנגרמים כתוצאה מתהליכים תאיים רבים הגורמים לנזק לרקמות. מחקרים רבים הראו כי נוגדי החמצון החזקים הקיימים בפטריית ריישי עשויים לעזור לגוף לשמור על איזון ללא פגיעה ברדיקלים החופשיים.

תכונות השומרות על זרימת הדם

לפטריית הריישי יש מספר תכונות מופלאות המגינות על זרימת הדם והלב. מחקרים רבים הוכיחו כי ישנן תרכובות פעילות בריישי כמו טריטרפנים, אשר תומכות בהפחתת לחץ הדם והכולסטרול. ריישי גם תומכת בזרימת הדם ובצריכת החמצן בשריר הלב.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

חנות ריישי מוצרי

אזל מהמלאי תמצית ריישי תמצית ריישי + מבט מהיר

תמצית ריישי

30 מ"ל
250.00

צרו קשר