0
פטריו מרפא

מהן פטריות מרפא?

פטריות המרפא - הדלק הטבעי והמזין של הגוף

פטריות הנן מזון דל-קלוריות העשיר בחומרים מזינים, שבצריכה יום-יומית ביכולתן לתמוך במגוון צרכים בריאותיים. ישנו שוני בין סוגי הפטריות וקיימים אלפי זנים אשר התגלו על ידי האדם במהלך השנים, וחלקם צברו פופולריות בזכות השימוש ההיסטורי שלהם כמו הקורדיספס, הריישי ועוד.

מהן פטריות מרפא?

פטריות מרפא מכילות ריכוז גבוה של פוליסכרידים ביחס לפטריות אחרות, ויכולות לספק מספר פתרונות למי שצורך אותן באופן עקבי. בניגוד לפטריות המאכל, פטריות המרפא לא רק מזינות (ורובן אף מאוד טעימות) אלא גם מוכחות מחקרית כבעלות תכונות התומכות בבריאות.

זו הסיבה שמיקוספרינג עוסקת בגידול, במחקר ובפיתוח של פטריות מרפא במטרה לסייע לכלל האוכלוסייה ולשפר את איכות החיים במגוון רחב של היבטים.

בואו נעשה קצת סדר ובמה הן שונות מפטריות הזיה או פטריות קולינריות?

ככל שבשורת הפטריות תופצת תאוצה בעולם המערבי, עולה השאלה מהן הפטריות ובמה הן שונות מסוגים אחרים כמו פטריות קסם (הזיה) ופטריות מאכל?

כשמדברים על פטריות מרפא, פטריות קסם ופטריות מאכל לרוב יהיו חלק מהדיון.
שיטאקי, פורטובלו ומאיטאקה הן פטריות מאכל ידועות והן חלק ממיני הפטריות הבודדים שניתן לאכול אותן בצורתן הטבעית. פטריות אלו מספקות גם חומר תזונתי עשיר בחלבונים וסיבים שניתן להוסיף לתזונה היומית.

פטריות קסם (הזיה) לעומת זאת, קצת שונות. הן פטריות תרבותיות המכילות פסילוסיבין– כימיקל הזיה. למרות שקיימים היום מחקרים המוכיחים כי פטריות ההזיה תורמות גם לבריאות הגוף והנפש, הן שונות במהותן מפטריות המרפא, ואף אינן חוקיות במדינות רבות. בהשוואה לפטריות הקסם, התועלות של פטריות המרפא מתבטאות ללא תכונות הזיה, עובדה שהופכת אותן לבטוחות לצריכה כשהן גדלות ומיוצרות כראוי כמובן.

לא רק גנטיקה. מה משפיע על יכולותיהן של פטריות המרפא?

הגנטיקה – כמו בגוף האדם, ה-DNA והמהות של כל פטריה שונה. כך למשל, לא כל פטריות הקורדיספס נחשבות לפטריות מרפא, אלא רק זנים ספציפיים שעברו תהליכים מסויימים בטבע שהשביחו אותם. במיקוספרינג, אנו עורכים ניסויים ומחקרים במשך שנים שבאמצעותם אנו משביחים את הזנים בתנאי מעבדה, ממצים וממקסמים אותם.

המזון – יכולות הפטרייה מתחזקות בהתאם למה שהיא ניזונה ממנו בטבע. בחדרי הגידול המבוקרים של מיקוספרינג, אנו נותנים דגש מאוד משמעותי על הזנת הפטריות במזון איכותי על מנת למקסם את היכולות הטמונות בהן.

תנאי המחייה – תנאי לחות, טמפרטורה, אור ומשך זמן הגידול אלו תנאים המשפיעים על התהליכים המטבוליים שהפטרייה עוברת. מכיוון שבמיקוספרינג הארכנו את זמן הגידול במעבדה, אנו מאפשרים לפטריות ליצור תהליכים מטבוליים שניוניים של חומרים פעילים והצמיחה האיטית מביאה לאיכות הגבוהה ביותר של הפטרייה.

קורדיספס

קורדיספס היא אחת מפטריות המרפא העוצמתיות ביותר ונמצאת בשימוש ברפואה הסינית זה אלפי שנים. מחקרים מצביעים על השפעות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות חזקות. היא ידועה כמשפרת את החיוניות והסיבולת באופן טבעי על ידי תמיכה בנשימה, אספקת חמצן וסינתזת ATP. להמשך קריאה >

היריסיום

היריסיום, הידועה בשמה גם רעמת האריה, היא פטריית מרפא התומכת בזיכרון ובביצועי המוח על ידי גירוי הסינתזה של גורם צמיחת העצבים (NGF), חלבון המקדם את הצמיחה והתפקוד התקין של תאי עצב. היריסיום היא גם פטרייה קולינרית שיכולה לתרום לתזונה שלך מגוון רחב של חלבונים, פחמימות ותרכובות ביו-אקטיביות. להמשך קריאה > 

ריישי

פטריית מרפא מעצמת הכוח הזו מכילה כמויות גבוהות של בטא-גלוקנים שעוזרים לתמוך במערכת החיסון, וכאשר נלקחת באופן עקבי, ריישי יכולה לספק תמיכה לתאי דם לבנים ולקדם איכות שינה טובה יותר. זהו גם אדפטוגן שעוזר לגוף להתמודד טוב יותר עם מתח.   להמשך קריאה > 

טרקי טייל (טרמטס ורסיקולור)

כאחת הפטריות הרפואיות הנחקרות ביותר, הטרקי טייל (זנב הודו) שימשה בתרבויות מזרחיות רבות כפטריית מרפא המסמלת אריכות ימים ובריאות, התכווננות רוחנית ואינסוף. הפוליסכרידים הטבעיים שלה הם שהציבו את הפטרייה הזו בראש כדי לעזור לתגובה הטבעית של הגוף לדלקת ולתמוך בבריאות החיסונית. קראו עוד> 

שתפו את הפלא

Facebook
WhatsApp
Email

כתבו תגובה

כתבו תגובה

צרו קשר