0
hero-empty
her-mobile

הקלה טבעית למחלות דלקתיות במערכת העיכול בעזרת פטריות מרפא

Admin | Mycospring | דצמבר 7, 2022

השימוש בפטריות מרפא כחומר בעל פוטנציאל רפואי היה נפוץ מאוד בסין וביפן וכיום הוא נפוץ מאד בקרב העוסקים ברפואה טבעית וברפואה עתיקה. העולם המערבי חשוף היום ליתרונות השימוש בפטריות מרפא ולכן גם עולים אחוזי השימוש בקרב הקהל הרחב. מחקרים רבים נעשו על השימוש בפטריות מרפא. התוצאות מצביעות על פוטנציאל גבוה מאד לטיפול בסוגי מחלות רבות ומניעת מחלות. לפטריות מרפא יש יתרונות רבים בשמירה על מערכת הלב שלנו, פעילות אנטי אוקסידנטית, שיפור תפקוד מערכת החיסון, הגנה על הכבד ועוד.

המחלות העיקריות והבולטות כיום במערכת העיכול

מחלת קרוהן.

-קוליטיס כיבית.

-פרוקטיטיס.

המאפיין המשותף למחלות מערכת העיכול הוא אופי ההתקפים הכרוניים. ההתקפים מתבטאים בהתפרצות של תסמינים כמו דימומים, יציאות תכופות, כאבי בטן ועוד. בתקופות “שקטות” (רמיסיה) המחלה אינה מורגשת והחולים יכולים לתפקד לרוב כרגיל. הסיבוכים שיכולים להתפתח כתוצאה ממחלות אלו הם התפתחות של סרטן המעי או כריתה חלקית של המעי.

איך ניתן לטפל בצורה טבעית במחלות דלקתיות של מערכת העיכול?

חשוב להבין שטיפול טבעי במחלות דלקתיות של מערכת העיכול מתמקד בהפחתת הדלקתיות ובהקלה על תסמיני המחלה ופחות בריפוי מוחלט של המחלה. כלומר, בתקופות בהן יש התקפים השאיפה היא להקל על החולה ולהפוך את התסמינים לקלים יותר להתמודדות ולאפשר לו תקופות הפוגה ארוכות יותר מהתקפים.

 דרכי הקלה טבעיות:


1. תזונה – בגלל שמדובר על מחלות דלקתיות במערכת העיכול ההיבט התזונתי חשוב ביותר. יש לו חשיבות מכרעת על חומרת תסמיני המחלה בזמן התקף. התקפים יכולים להתאפיין בדימומים, כאבי בטן חזקים ויציאות תכופות. התזונה המומלצת בזמנים כאלו מבוססת על מזונות דלי סיבים, תזונה מבושלת והתמקדות במזונות שאינן מעודדי דלקות. הסיבה העיקרית לשימוש בתזונה מתאימה לצורך הקלה על התסמינים היא לאפשר למערכת העיכול זמני מנוחה ארוכים ככל שניתן כדי לאחות את הכיבים ולהרגיע את רמת הדלקת. כאשר יש רגיעה בהתקף מומלץ להיצמד לתזונה המבוססת על מזונות מלאים ועשירים בויטמינים ומינרלים כדי לאפשר למערכת העיכול לקבל את החומרים התזונתיים שחסרים לה מהתקופה שהתזונה שונתה לצורך הקלה על ההתקף.

2. אורח חיים – המלצה רווחת לריפוי מחלות היא שינוי אורח החיים של החולה. מה הכוונה? אנחנו חיים שגרה מלאת לחץ. החיים המודרניים מביאים איתם אתגרים יום יומיים לא פשוטים ולדבר יש השפעה ניכרת על המצב הבריאותי שלנו. הפחתה של סטרס מהווה מרכיב חשוב בהקלה על תסמיני המחלה. בנוסף, הגברה של פעילות גופנית משפרת את תפקוד מערכת העיכול והמערכת החיסונית שלנו. דבר נוסף הוא תרגול קבוע של מדיטציה שעשוי להפחית מתחים המעוררים התקפים של המחלה ועוזר בשיפור איכות השינה.

3. פטריות מרפא – מחקרים רבים בוצעו על יעילותן של פטריות מרפא והן נמצאו כיעילות מאוד בהפחתת התסמינים הדלקתיים במערכת העיכול, ובכך מסייעות במניעת התפשטות הדלקת ואף בריפויה, כמו גם באיחוי של הכיבים הנוצרים כתוצאה מהדלקת.

-פטריית היריסיום-  המכונה גם פטריית רעמת האריה, מכילה רכיבים ייחודיים מסוג פוליסכרידים, אשר נחקרו ונמצאו כמסייעים להפחתת מדדים דלקתיים בוושט, בקיבה ובתריסריון בזמן התקף של מחלה דלקתית, בהעלאת פעילות נוגדי החמצון ובהקטנת הכיב ואיחויו במצבים של המצאות כיבים בוושט, בקיבה ובתריסריון.

-פטריית טרמטס ורסיקולור – אשר מוכרת גם בשמה “טרקי טייל”, נחקרה רבות כמסייעת לשיקום רקמות ריריות בגוף ולחידוש רירית האפיתל, הן במצבים של מחלות מעי דלקתיות, הן במצבים של גסטריטיס או הימצאות חיידק ההליקובקטר פילורי בקיבה, והן במצבים של המצאות כיבים במערכת העיכול. בנוסף, הסיבים שבפטרייה נמצאו כמשמשים מזון פרה-ביוטי לחיידקי המעיים הידידותיים, ומסייעים להשתרשות של חיידקים פרוביוטיים בקיבה ובמעי ובשיקום פלורת המעי.

פטריות מרפא
פטריית טרקי טייל המקלה על מערכת העיכול

לסיכום, הרפואה הטבעית מתבססת על עיקרון ההקלה על תסמינים של דלקות במערכות העיכול בזמן התקף והארכת תקופות שקטות מהתקפים. מחקרים רבים מראים שבעזרת אורח חיים בריא, תזונה מדויקת ושימוש בפטריות מרפא מקלים באופן ניכר על התקפים הנובעים מדלקות במערכת העיכול ואף תורמים לאיחוי כיבים במערכת העיכול. מי שסובל מדלקות מסוג זה יודע כמה קריטי יכול להיות התקף וכמה חשוב לעבוד קשה ולהקפיד כך שההתקפים יהיו כמה שיותר קלים.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. לכל מקרה של מחלות דלקתיות במערכת העיכול יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

חנות טרקי טייל מוצרי

צרו קשר