0
hero-empty
her-mobile

היתרונות המדהימים של פטריית קורדיספס

מיקוספרינג | Mycospring | מאי 16, 2022

לפטריות מרפא יש היסטוריה עתיקת יומין של מאות שנים במזרח וברחבי העולם, וכיום עושים בהן שימושים רבים למניעה וטיפול במחלות שונות. מחקרים רבים גילו בפטריות מרפא שפע של יתרונות יעילים לגוף, החל מהשפעות אנטי סרטניות, אנטי ויראליות ונוגדות דלקות, השפעה חיובית על המערכת החיסונית ומגוון מחלות נוספות שהרפואה הקונבנציונלית לא מוצאת להן מזור.

מה היא פטריית קורדיספס?

פטריית קורדיספס (Cordyceps) היא פטרייה שחיה באזורי ההרים הגבוהים של סין. הן נחשבות לפטריות טפיליות הגדלות לצד זחלים, ומהן נובטים גבעולים ארוכים ודקים. הפטריות הללו  ידועות ביכולתן הרפואיות זה כ- 1,000 שנים וברפואה הסינית המסורתית הן שימשו לטיפול בעייפות, מחלות הקשורות לכליות והגברת החשק מיני נמוך. העולם המערבי גילה את פטריית הקורדיספס בתחילת שנות ה- 90 והחל לייצר ממנה תוספי מזון ומוצרים המכילים תמצית קורדיספס שעד היום פופולריים ברחבי העולם.

ישנם מעל 400 זנים של פטריית קורדיספס, כאשר מתוכם שניים הפכו למוקד מחקר בריאותי בעולם:

המחקרים על זנים אלו גילו שפע של יתרונות בריאותיים של תמציות פטריית קורדיספס, הנה חלק מהם:

הגברת הביצועים בפעילות גופנית

פטריית קורדיספס מגבירה את ייצור המולקולה – אדנוזין טריפוספט (ATP) שהיא חיונית לאספקת אנרגיה לשרירים שלנו בגוף. כתוצאה מכך, היא משפרת את החמצן שאותו אנו צורכים במהלך פעילות גופנית ומשפרת את מדדי הביצועים בקרב מבוגרים וצעירים.

פטריית קורדיספס

פטריית קורדיספס – תכונות אנטי אייג’ינג

פטריית קורדיספס מסייעת להפחתת עייפות ומגבירה את החשק המיני. על פי מחקרים, תכולת נוגדי החמצון שלה עשויה להסביר את פוטנציאל האנטי-אייג’ינג. נוגדי חמצון הם מולקולות הנלחמות בנזק הנגרם לתאי העור ומנטרלות רדיקלים חופשיים, המעכבים את התבגרות עור הפנים והגוף.

השפעות פוטנציאליות נגד גידולי תאים סרטניים

לפטריית קורדיספס יש יתרון בהיבט גידולים סרטניים וביכולתה להאט את צמיחת הגידולים. על פי מחקרים, הוכח כי זן זה מעכב את הצמיחה של סוגים רבים של תאים סרטניים כדוגמת סרטן ריאות, כבד, המעי הגס וסרטן העור. מחקרים גם הראו שיש לפטרייה השפעות אנטי-גידוליות על לימפומה, מלנומה וסרטן ריאות.

טיפול יעיל בסוכרת

פטריית קורדיספס מכילה סוג מיוחד של סוכר שעשוי לסייע בטיפול בסוכרת. כידוע, סוכרת היא מחלה שבה הגוף אינו מייצר או מגיב להורמון האינסולין, שבדרך כלל מעביר את הסוכר (גלוקוז) לתאים לצורך צריכת אנרגיה. כאשר הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או אינו מגיב אליו, גלוקוז לא יכול להיכנס לתאים, ולכן הוא נשאר בדם. עם הזמן,  נוצר יותר מידי גלוקוז בדם אשר עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. לכן, חשוב לאנשים עם סוכרת לוודא שרמות הסוכר בדם שלהם נשלטות היטב.

מחקרים הוכיחו כי קורדיספס מפחית את רמות הסוכר בדם, ואף מגן מפני מחלות נוספות כמו מחלות הקשורות לכליות וגם לסיבוכים כתוצאה ממחלת הסוכרת.

פטריית קורדיספס

שמירה על בריאות הלב

לקורדיספס יש השפעה על בריאות הלב, ואף בסין  קורדיספס מאושר לטיפול בהפרעות קוצב לב, שזהו מצב שבו  פעימות הלב אינן תקינות כמו איטיות מידי, מהירות או שאינן סדירות. בנוסף, הפטריות מסייעות להפחתת הכולסטרול LDL (הכולסטרול הרע) ורמות הטריגליצרידים.

פטריית קורדיספס – טיפול בדלקות ברכיים

פטריית קורדיספס עוזרת להילחם בדלקת שונות בגוף ונחשבת לתוסף אנטי דלקתי שימושי מאוד. לקורדיספס עשויים להיות גם שימושים מקומיים להרגעת הדלקות, ומחקר אף מצא כי הוא הפחית את דלקת העור כאשר נבדק על עכברים במעבדה, מה שהוכיח עוד יותר את התכונות האנטי דלקתיות שלו.

מניעה וטיפול בלחץ דם גבוה ובעיות אסתמה

מכיוון שלקורדיספס יש השפעות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות, היא מסייעת במניעה או בטיפול בלחץ דם גבוה. קורדיספס מכיל קורדיצפין, הדומה בהרכב המולקולרי לאדנוזין המסוגל להרפות את כלי הדם  וכך לשפר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם. בנוסף, מחקרים מצאו כי תמצית קורדיספס מרגיעה את התכווצות דרכי הנשימה ומשפרת את מדדי איכות החיים אצל אנשים עם אסתמה בינונית עד קשה.

 

קישור למאמר:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022201120301865

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

חנות קורדיספס מוצרי

קורדיספס אבקת קורדיספס + מבט מהיר

אבקת קורדיספס

20 גרם
300.00
תמצית קורדיספס + מבט מהיר

תמצית קורדיספס

30 מ"ל
250.00
אבקת קורדיספס ותמצית לבחירה + מבט מהיר

אבקת קורדיספס ותמצית לבחירה

20 גרם אבקה, 30 מ"ל תמצית
470.00
אזל מהמלאי תמצית טרקי טייל תמצית טרקי טייל + מבט מהיר

תמצית טרקי טייל

30 מ"ל
250.00

צרו קשר