0
hero-empty
her-mobile

היכולת המופלאה של פטריית קורדיספס לשיפור הביצועים האתלטיים

מיקוספרינג | Mycospring | מאי 30, 2022

זה לא סוד שכיום ספורטאים מרחבי העולם נעזרים בתוספים טבעיים שונים על מנת לשפר את הביצועים האתלטיים שלהם. חלקם צורכים אבקות חלבון שונות, חלקם תוספי תזונה וחלקם תמציות צמחים, וביניהם גם פטריות מרפא הידועות ביכולות המופלאות שלהם. פטריית המרפא הנצרכת ביותר בקרב ספורטאים מקצועיים היא פטריית קורדיספס. בואו נראה למה, ובסוף ממתין לכם מתכון לשייק טעים.

קורדיספס (Cordyceps) היא פטרייה שחיה באזורי ההרים הגבוהים של סין, היא פטרייה טפילית, כיוון שהיא מתפתחת על חרקים, וממנו גדלים גופי פרי ארוכים ודקים. ברפואה הסינית המסורתית פטריית קורדיספס שימשה מאות שנים לטיפול בעייפות, במחלות הקשורות לכליות ולהגברת חשק מיני ירוד. העולם המערבי גילה את פטריית הקורדיספס בתחילת שנות ה- 90 והחלו לייצר ממנה תוספי מזון ותמציות היעילות למגוון תופעות רפואיות וגם לשיפור הביצועיים האתלטיים.

פטריית קורדיספס מגבירה את ייצור המולקולה – אדנוזין טריפוספט (ATP) שהיא חיונית לאספקת אנרגיה לשרירים שלנו בגוף. כתוצאה מכך, היא משפרת את החמצן שאותו אנו צורכים במהלך פעילות גופנית ומשפרת את מדדי הביצועים בקרב מבוגרים וצעירים.

היתרונות של צריכת קורדיספס לפני אימון

קורדיספס נחשבת לפטריית מרפא מופלאה בשל התכונות האדפטוגניות שלה, כמו גם התמיכה שלה בהגנה החיסונית של הגוף ובריאות דרכי הנשימה. בנוסף, היא מגבירה את ייצור המולקולה – אדנוזין טריפוספט (ATP) שהיא חיונית לאספקת אנרגיה לשרירים בזמן אימון ובכלל. כתוצאה מכך, היא משפרת את החמצן שאותו ספורטאים צורכים בעת ביצוע פעילות גופנית, וכך משפרת את מדדי הביצועים בקרב מתאמנים.

אם כך, פטריית קורדיספס ידועה כמקדמת זרימת דם בריאה, תומכת בשמירה על חמצן בזרימת הדם ומקדמת את קיבולת הריאות במערכת נשימה בריאה. במוצרי הקורדיספס של מיקוספרינג, אנו משתמשים רק בגוף הפרי של הפטרייה, המכיל סוג ספציפי של פוליסכרידים הנקראים 1,3/1,6 בטא-גלוקנים, אשר הוכחו מחקרית כתומכים בחיזוק המערכת החיסונית ובבריאות הכללית של הגוף. כמו כן, מחקרים הראו שבגופי הפרי יש יותר מפי 400 בטא גלוקנים, כלומר פי 400 יותר יעילות ותמיכה למערכת חיסונית בריאה.

כל אלה מובילים ספורטאים מקצועיים וחובבים מרחבי העולם לצרוך קורדיספס על מנת לחזק את המערכת החיסונית והגוף שלהם, וכתוצאה מכך להפיק את המרב מהאימונים. למעשה, ספורטאים רבים מגלים שצריכת הקורדיספס לפני אימון מספקת להם את הדחיפה שהם צריכים כדי להתאמן יותר ולחזור לחדר הכושר לעיתים קרובות יותר.

מתי כדאי ליטול קורדיספס לפני האימון?

ניתן ליטול קורדיספס בכל שעה ביום, אך מומלץ שלא לצרוך אותה בערב בשל התמריץ שהן נותנות. ההשפעה של הפטרייה תימשך לאורך כל היום ומסייעת לשפר את הביצועים האתלטיים על ידי עידוד ייצור של ATP בגוף. מומלץ לצרוך אותה כמה שעות לפני האימון, כך יהיה לגוף זמן לעבד אותו ולייצר רמות ATP גבוהות יותר בזמן האימון.

הבטחנו, קיימנו! קבלו מתכון לשייק פירות בריא עם תמצית קורדיספס

ניתן גם להוסיף קורדיספס בשייק, ולכן הבאנו כאן מתכון מעולה שאפשר להכין בכמה דקות בודדות לפני האימון, וכך לשפר פלאים את הביצועיים.

מה צריך?

½ כוס זרעי צ’יה

2 מנות אבקת חלבון לבחירה

1/2 כפית תמצית וניל (לא חובה)

2 כפיות סירופ מייפל, דבש או ממתיק אחר

2 כוסות חלב שיבולת שועל, סויה או שקדים

2 מנות תמצית קורדיספס

תוספת פרי אהוב לפי בחירה (בננה, אננס, תפוח וכו׳)

הוראות הכנה:

ערבבו את כל המרכיבים בבלנדר כמה דקות, עד שהמשקה סמיך וחלק לגמרי. מומלץ לקרר את המשקה או להוסיף קרח, לחלק ל- 2 מנות ולשמור עד 3 ימים במקרר.

בתיאבון ואימון נעים!

***מיקוספרינג אינה מחליפה יעוץ רפואי ואינה מטפלת בבעיות רפואיות. אנשים בעלי מחלות, נשים בהיריון / מיניקיות יש להיוועץ עם רופא לפני השימוש.

קראו מחקרים בתחום:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5236007/

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

חנות קורדיספס מוצרי

קורדיספס אבקת קורדיספס + מבט מהיר

אבקת קורדיספס

20 גרם
300.00
תמצית קורדיספס + מבט מהיר

תמצית קורדיספס

30 מ"ל
250.00
אבקת קורדיספס ותמצית לבחירה + מבט מהיר

אבקת קורדיספס ותמצית לבחירה

20 גרם אבקה, 30 מ"ל תמצית
470.00
אזל מהמלאי תמצית טרקי טייל תמצית טרקי טייל + מבט מהיר

תמצית טרקי טייל

30 מ"ל
250.00

צרו קשר