0
hero-empty
her-mobile

האם פטריות קורדסיפס נחשבות לאנטיאייג׳ינג של הטבע?

Admin | Mycospring | מאי 15, 2022

ככל שאנו מתבגרים סימני הזמן נראים על עור הפנים והגוף, ואנו חולמים באופן תמידי לחזור כמה שנים לאחור. אנשים רבים מבצעים ניתוחים והזרקות שונות כדי להצעיר את עור הפנים בעוד חלקם מוצאים בטבע יתרונות אנטי-אייג׳ינג מופלאים, כמו בפטריות קורדיספס שעל פי מחקרים מראים יתרונות אנטי-אייג’ינג משמעותיים.

מהן פטריות קורדיספס?

פטריית קורדיספס נקראת גם פטריית ״הזחל הסינית״, נחשבת לטפילה וגדלה בהרים הגבוהים של סין, בנפאל ובטיבט. תכונותיה הייחודיות של הפטרייה הופכים אותה ליקרה ונחשקת, והפכה לפטריית המרפא המוכרת בעולם המדע והמחקר. בסין משתמשים בה מאות שנים כפטריית מרפא למניעה ולטיפול במחלות שונות, כיוון שהיא ידועה בהשפעותיה האנטי סרטניות, האנטי ויראליות ונוגדות דלקות, השפעה חיובית על מערכת החיסונית, שיפור הביצועים האתלטיים, פעילות הלב והיא גם האנטי-אייג׳ינג של הטבע.

הפטרייה של הקיסר

מאז ומעולם קיימים מאות זנים של  קורדיספס, שהן למעשה פטריות הפולשות לגופם של זני חרקים שונים וצומחות על גבם. גוף הפרי נראה כמעיין זחל והגבעול שלו דק ומגיע לאורך של עד 10 ס״מ. קורדיספס נחשבת לפטרייה בעלת היסטוריה עתיקת יומין, כאשר האגדה מספרת שזוהי ״פטריית הקיסר״. הסגולות של הפטרייה הגיעו לאוזנו של הקיסר הסיני, אשר הוציא צו מלכותי שכל מי שמוצא את הפטרייה חייב להביאה לארמונו. מאז היא שמשמה אצילים בלבד ובכמה עשורים האחרונים כולם נהנים מסגולותיה הרבים.

תכונות ייעודיות של הקורדיספס בזן Cs-4

ברפואה הסינית פטריית קורדיספס נחשבת לאנטי-אייג’ינג של הטבע ומבוגרים רבים משתמשים בה באופן יומיומי כדי לטשטש את סימני הגיל ולמנוע חולשות בגילאים מבוגרים. מחקרים רבים חושפים תכונות אנטי-אייג’ינג ספציפיות של קורדיספס בעיקר אצל הזן Cs-4. ישנו מחקר המוכיח כי זן זה הוא בעל יכולת להילחם בשינויים הקשורים לגיל והגנים, כדוגמת השריר ורקמת המוח. שני מחקרי מעבדה נוספים זיהו את ההשפעה החיובית של הזן על תוחלת חיים בריאה, בשל היתרונות החיוביים של חילוף החומרים האנרגטי, עייפות וסיבולת וגם הגברת החשק המיני.

יעילות גם לבעיות זיכרון

מספר מחקרים מצאו כי העובדה שפטריית קורדיספס מגבירה את נוגדי חמצון, היא גם מסייעת בשיפור הזיכרון והתפקוד המיני. שיפור הזיכרון יעיל מאוד לאנשים מבוגרים, ובמיוחד לסובלים ממחלות שכחה שונות. רק נסביר שנוגדי החמצון בהם עשירות הפטריות, הם למעשה מולקולות הנלחמות בנזק שנגרם לתאים, על ידי נטרול רדיקלים חופשיים, שעלולים לתרום למחלות ולהזדקנות.

הארכת תוחלת החיים בנוסף, מחקרים מראים כי פטריות קורדיספס מאריכות את תוחלת החיים בשל הסגולות המיוחדות שלהן. כך למשל מחקר מעבדה נוסף שניסה את פטריות הקורדיספס על עכברים, גילה כי הם חיו מספר חודשים יותר מאשר עכברים שקיבלו פלצבו. מחקר אחר מצא שהקורדיספס האריך את חייהם של זבובי פירות ותמך עוד יותר בעובדה שיש לפטריות יתרונות אנטי-אייג’ינג מופלאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר