0
hero-empty
her-mobile

תועלות פטריית קורדיספס לבלוטת התריס

Mycospring | Mycospring | ספטמבר 13, 2022

את התועלות של פטריות מרפא גילו הסינים לפני למעלה מ- 5,000 שנים, ומאז ועד היום משתמשים בהן באופן קבוע ברפואה הסינית לריפוי מגוון מחלות ובעיות רפואיות כמו לחיזוק המערכת החיסונית, לעייפות, לדלקות ובין היתר גם לבעיות רפואיות הקשורות לבלוטת התריס.

מהי פטריית קורדיספס?

קורדיספס היא פטריית מרפא המוכרת היטב ברפואה הסינית והטיבטית המסורתית כבר למעלה מ-2,000 שנה. היא גדלה באזורי ההרים הגבוהים של סין לצד זחלים, ומהן נובטים גבעולים ארוכים ודקים מהם עושים שימוש לטיפול בבעיות רפואיות מגוונות. העולם המערבי גילה את פטריית הקורדיספס מאוחר יחסית והחל משנות ה- 90 החלו לייצר ממנה תוספי מזון ומוצרים המכילים תמצית קורדיספס בעלת רכיבים פעילים והשפעות חיוביות על בריאות הגוף.

המחקרים של יעילות פטריית קורדיספס לבלוטת התריס

בשנים האחרונות מחקרים הוכיחו את יעילות פטריית הקורדיספס עבור מחלות אוטואימוניות בבלוטת התריס כמו מחלת גרייבס שזוהי הפרעה של המערכת החיסונית והסיבה השכיחה ביותר לפעילות יתר של בלוטת התריס. בנוסף, היא יעילה גם לריפוי דלקות בבלוטות התריס של השימוטו, במקרה של תת פעילות של בלוטת התריס אידיופטית, אופתלמופתיה של גרייבס (GO), להפרעה בתפקוד בלוטת התריס לאחר לידה ועוד.

המאפיין עיקרי של מחלות הקשורות לבלוטת התריס האוטואימונית הוא רמה מוגברת של נוגדנים אוטומטיים ולימפוציטים T ו-B היפראקטיביים, אשר מגיבים לנוגדנים אוטומטיים של בלוטת התריס. זו הסיבה שהיעילות של קורדיספס גבוהה, כיוון שהיא עשירה בסלניום אשר הוכיחו כמשפרים את רמות נוגדני בלוטת התריס.

מחקרים רבים זיהו הזדמנות ייחודית לחקור את ההשפעה של צריכת פטריית קורדיספס על מחלות אוטואימוניות של בלוטת התריס, מכיוון שלמרות מתן תרופות נגד בלוטת התריס ותחליף להורמון בלוטת התריס,  על מנת לשלוט בסימפטומים של מחלות בלוטת התריס, היה חסר אמצעי למיקוד אוטומטי של בלוטת התריס.

החוקרים הצביעו על כך שאם לא ניתן להתערב בתהליך האימונו-דלקתי במחלה אוטואימונית של בלוטת התריס, מה שיתרחש כתוצאה מכך הוא שהמחלה פשוט תתקדם ותחמיר אצל אנשים החולים בה. באופן דומה, אלה שהצליחו לנהל היטב את מחלת בלוטת התריס האוטואימונית שלהם בשלבים מוקדמים יותר, יכולים בהכרח לחוות שיעור הישנות גבוה יותר אם התהליך האימונו-דלקתי אינו מצטמצם.

מחקר נוסף שנערך בשנת 2013 בסין, הוכיח כי צריכת תמצית פטריית קורדיספס יכולה להפחית באופן משמעותי את רמות הדם של הנוגדנים בבלוטת התריס, הן במחלת גרייבס והן בדלקת בלוטת התריס של השימוטו. למעשה, קורדיספס יכולה למלא תפקיד מועיל בחסינות המתווכת בין תאים במחלות רבות.

במקרה זה, החוקרים רצו להתבסס על מחקר קיים על ידי ניסיון לחקור את ההשפעה של קורדיספס על הלימפוציטים ההיפראקטיביים הנראים במחלה אוטואימונית של בלוטת התריס, שכן אחרי הכל לא רק נוגדנים ממלאים תפקיד במלחות האוטואימוניות, אלא גם חוסר ויסות לימפוציטים הוא גם הגורם למחלות אוטואימוניות.

המסקנות של המחקרים

בסופו של דבר, החוקרים הגיעו למסקנה שצריכת פטריית קורדיספס בשילוב עם טיפול קונבנציונלי, היא נהדרת, כיוון שהמחקרים הוכיחו שלקורדיספס הייתה השפעה מועילה על המצב האוטואימוני על ידי דיכוי פעילות הלימפוציטים, הן בחולי מחלת גרייבס והן בחולי השימוטו של בלוטת התריס. שילוב זה למעשה דיכא את המצב האוטואימוני.

צפו באידה זינגר, בת 49 תושבת מעיין ברוך, אשר העידה כי טיפול עקבי בקורדיספס איזן את בלוטת התריס לאחר שנים של חוסר איזון. לחצו כאן

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של חוסר איזון בבלוטת התריס יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

חנות קורדיספס מוצרי

קורדיספס אבקת קורדיספס + מבט מהיר

אבקת קורדיספס

20 גרם
300.00
אזל מהמלאי קורדיספס גופי פרי קורדיספס + מבט מהיר

גופי פרי קורדיספס

20 גרם
300.00
אזל מהמלאי תמצית קורדיספס תמצית קורדיספס + מבט מהיר

תמצית קורדיספס

30 מ"ל
250.00
אזל מהמלאי תמצית טרקי טייל תמצית טרקי טייל + מבט מהיר

תמצית טרקי טייל

30 מ"ל
250.00
אזל מהמלאי תמצית קורדיספס לבע"ח תמצית קורדיספס לבע”ח + מבט מהיר

תמצית קורדיספס לבע”ח

30 מ"ל
150.00
אזל מהמלאי גופי פרי טרקי טייל גופי פרי טרקי טייל + מבט מהיר

גופי פרי טרקי טייל

30 גרם
250.00
אזל מהמלאי קורדיספס גופי פרי קורדיספס + מבט מהיר

גופי פרי קורדיספס

10 גרם
190.00

צרו קשר