0
hero-empty
her-mobile

סובלים ממערכת חיסונית חלשה? 5 דרכים לחזק אותה בצורה טבעית

Admin | Mycospring | מאי 15, 2022

נושא חיזוק המערכת החיסונית עולה לא פעם בהקשרים בריאותיים שונים ומניעת מחלות, במיוחד רגע לפני תקופת החורף. למערכת חיסונית חזקה יש השפעה על תפקוד הגוף והאיברים השונים, ולכן עלינו לשמור עליה חזקה כל חיינו. הבאנו כאן דרכים טבעיות לשמירה על המערכת החיסונית.

מהי מערכת החיסון ומה חשוב לשמור עליה חזקה?

מערכת החיסון שלנו היא קבוצה של איברים בגוף (עליהם נפרט מייד) שתפקידם להתמודד עם מחלות שלכאורה נראות קלות כמו שפעת ודלקת גרון. כאשר מערכת החיסונית חזקה, הגוף יכול להתמודד איתן בקלות, בעוד כאשר מערכת החיסונית חלשה קשה מאוד לגוף להתמודד איתן, דבר שגורם לסיבוכים רפואיים. בנוסף, מערכת חיסונית חזקה יכולה גם להתמודד עם מחלות ארוכות יותר כמו סרטן ועוד רבות.

קבוצת האיברים של המערכת החיסונית מכילה בין היתר את מח העצם והטימוס, שתפקידם לייצר לימפוציטים שאלו תאים ההורגים חיידקים ווירוסים שונים הנמצאים סביבנו. בנוסף, קבוצת האיברים של המערכת החיסונית מכילה גם את הטחול, את בלוטות הלימפה, את העור והריריות המגנים על הגוף מפני חדירת פטוגנים (נגיפים שונים).

כיצד ניתן לחזק את המערכת החיסונית?

פטריות מרפא

פטריית מרפא נחשבות לקסם של הטבע והן בעלות היסטוריה עתיקת יומין שהחלה עוד בסין העתיקה לפני  למעלה מ- 1,000 שנים. ישנם זנים רבים של פטריות מרפא, כאשר כ- 3000 זנים נחקרו והוכחו מדעית ביעילותם לטיפול ומניעת מחלות שונות. פטריות מרפא מכילות חומרים מסוג פוליסכרידים בעלי יכולת נוגדת גידולים, ותכונות המעוררות ומחזקות את מערכת החיסון הטבעית של הגוף.

את פטריות המרפא לא ניתן להשיג במדפי הסופר, כיוון שהן גדלות באזורים הרריים ברחבי אסיה, יפן וסין, אך בשנים האחרונות ניתן  לצרוך תוספי תזונה המכילים תמציות של הפטריות הללו, וכך מתאפשר לנו לצרוך פוליסכרידים. הפטריות שנבדקו מחקרית כיעילות לחיזוק המערכת החיסונית הן: פטריית הראישי, פטריית קורדיספס, טרמטס, היריסיום ועוד.

צריכת וויטמינים

תזונה אף היא משפיעה על המערכת החיסונית, ולכן מומלצת אכילה מגוונת של מאכלים המכילים וויטמינים כמו ירקות ופירות, חלבונים, דגנים מלאים וכו׳. בנוסף, מומלץ גם לצרוך תוספי מזון וויטמינים כמו ויטמין C המחזק באופן משמעותי את המערכת החיסון, בעיקר בקרב בקרב ילדים ובני נוער. רק נציין שויטמין C מייצר תאי לימפוציטים היעילים לחיזוק המערכת החיסונית.

צריכת תוספי תזונה

ישנם תוספי תזונה היעילים לחיזוק המערכת החיסונית, כמו צמח הג’נסנג אותו ניתן לצרוך כתוסף תזונה, הידוע ביכולת חיזוק המערכת החיסונית, כיוון שהוא ממריץ אותה ומסייע להתמודדות גם עם עייפות. פרוביוטיקה אף היא יעילה לחיזוק המערכת החיסונית, ואף מחקרים מראים את הקשר בין צריכתה לבין חיזוק מערכת החיסונית אצל ילדים ומבוגרים.

הפחתת מתחים ולחצים

ישנו קשר הדוק בין מצב רוח טוב ונפש רגועה לבין מערכת חיסונית תקינה וחזקה, ולכן נסו להפחית מתחים, עצבים או כל דבר שיכול גרום לסטרס ואי שקט. תוכלו לעשות זאת על ידי פעילות גופנית מתונה כמו יוגה, מדיטציות וטיפולים שונים המפחיתים לחץ, מתח וחרדה.

פעילות גופנית מתונה גם פעילות גופנית מתונה יעילה לשמירה על מערכת חיסונית חזקה, כיוון שהיא מסייעת לשיפור זרימת הדם, היא מאזנת את לחץ הדם, מסייעת להפחית במשקל וכתוצאה מכך מאיצה את תגובת המערכת החיסונית. מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה לפחות 3 פעמים בשבוע למשך 30-45 דקות בכל פעם, כמו הליכה מהירה, שחייה, אירובי ועוד.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של היחלשו המערכת החיסונית יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

קישור למאמר:

 

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר