0
hero-empty
her-mobile

טיפול טבעי בהליקובקטר בעזרת פטריות מרפא

Admin | Mycospring | יוני 26, 2023

הליקובקטר הוא חיידק קיבה די שכיח, במיוחד בגילאים מבוגרים, העלול להיות אגרסיבי למדי כשהוא במצב פעיל. הניסיונות להעלים אותו ואת התסמינים שלו יכולים להיות מאתגרים. לא לדאוג, יש אור בקצה המנהרה! הטיפול הקונבנציונלי למיגור החיידק כולל שילוב של מספר תרופות: נקסיום, מוקסיפן, פרוטוציד וקלסיד.

כדי להקטין את תופעות הלוואי ולעזור לגוף לצלוח את המאבק בחיידק הטורדני,  מומלץ להיעזר ולהיתמך בטיפול הוליסטי וטבעי, לפני, במהלך ואחרי הטיפול התרופתי. איך עושים את זה ומה האפשרויות? 

מה הוא הליקובקטר?

הליקובקטר פילורי הוא בין החיידקים השכיחים ביותר, לרוב נמצא אותו באוכלוסייה מבוגרת יותר, בני 65 ומעלה. חיידק ההליקובקטור נמצא אצל כל אחד מאיתנו ולרוב הוא שקט ואינו מזיק. החיידק פעיל ומזיק רק כאשר תנאים לא אופטימליים בקיבה שלנו. ההליקובקטור משגשג באזורים עם רמות גבוהות של חומציות, ולכן ברגע שחומציות הקיבה מגיעה למדדים לא תקינים, מתפתחת סביבה אשר תומכת בפעילות החיידק.

הוא גורם לפצעים בקיבה, המוכרים בשם אולקוס, באמצעות ייצור של האנזים אוריאה המנטרל את החומציות הקיימת בקיבה וכתוצאה מכך, מחליש את רירית הקיבה. זה גורם לשרשרת של השלכות – מחליש את מערכת החיסון, מלווה בתחושות מאוד לא נעימות וללא טיפול הולם, הוא יכול לגרום לסרטן הקיבה.

תסמינים של הליקובקטר

התפרצות הליקובקטר כוללת קשת רחבה של תסמינים לא נעימים. מנפיחות בדופן הפנימית של הקיבה, העלולה להימשך זמן רב ולהיות מאוד לא נעימה, דרך תחושות של צריבה בחלל הבטן, בחילות, אובדן תיאבון, נפיחות ורגישות באזור הבטן, ירידה במשקל, גיהוקים תכופים ובמקרים חמורים עלול להוביל לסרטן הקיבה.  

טיפולים קונבנציונליים

הטיפול התרופתי הנפוץ לטיפול בהליקובקטר, משלב בין ארבעה סוגים של תרופות חזקות, ביניהן גם אנטיביוטיקה – נקסיום, מוקסיפן, פרוטוציד וקלסיד – לתקופה בת עשרה, עד ארבעה עשר ימים. 

טיפול טבעי בהליקובקטר

לצד הטיפול הקונבנציונלי, העלול להיות מלווה בתופעות לוואי, מומלץ לספק לגוף תמיכה, וכן לסייע בנסיגת התסמינים:

1# פרוביוטיקה

פרוביוטיקה עוזרת לשמור על האיזון בין חיידקי מעיים טובים ומזיקים. נטילת פרוביוטיקה לפני או אחרי טיפול סטנדרטי בהליקובקטר פילורי עשויה לשפר את שיעורי מיגור החיידק. 

2# תזונה

יצירת שגרת תזונה מאוזנת ומיטיבה יכולה לתרום לאיזון רמת החומציות בקיבה, להקלה משמעותית בתסמיני החיידק ולחיזוק המערכת החיסונית.

3# תוספים וצמחי מרפא

צריכת פטריות מרפא, יעילה בהפחתה וריפוי של דלקות וכיבים בקיבה הנגרמים מפעילות החיידק, הקלה משמעותית בתסמינים ובנסיגת פעילות הליקובקטר. 

  • פטריית היריסיום – מוכרת גם בשם פטריית רעמת הארי, הודות למראה הייחודי המזכיר רעמה של אריה. נמצאה יעילה לטיפול בדלקות, הודות להימצאות רכיבים פוליסכרידים המסייעים בהורדת הדלקתיות באזור הוושט, בקיבה ובתריסריון, האזורים העיקריים שנפגעים במהלך התקפים דלקתיים. היא מסייעת בחיזוק מערכת החיסון, ריפוי כיבים בקיבה באמצעות איזון החומציות התורמת להורדת הדלקתיות ברקמת הרירית בקיבה. בנוסף, היריסיום מסייעת לטיפול בסרטן הקיבה, המעי והכבד ומניעת התפשטותו. 
  • פטריית טרמטס ורסיקולור- שזכתה בשם המסורתי טרקי טייל, הודות לדמיון של הפטרייה לזנב של תרנגול הודו. היא מסייעת בשיקום הנזקים הנגרמים מפעילות ההליקובקטר, בעיקר בריריות הקיבה. היא מפחיתה את הדלקתיות במעיים ואיחוי של כיבים במערכת העיכול היא נחשבת גם כתוסף פרה – ביוטי המסייע להשבת האיזון בין החיידקים בקיבה. היא נמצאה יעילה להקלה על תסמיני הצריבה הנובעים מעליית מיצי הקיבה לוושט. מדובר בפטריה חלוצה בתחום ריפוי הסרטן, היא הראשונה שהפיקו ממנה תרופה לסרטן וכן נמצאה יעילה במניעת ובטיפול בגידול של תאים סרטניים.

כמה מילים לסיכום

נשיאת הליקובקטר יכולה להיות חוויה כבדה וקשה, מבחינה פיזית ונפשית. יש דרכים טבעיות וידידותיות שיוכלו לעזור לכם להרגיש טוב יותר ולגרום לחיידק ולתסמינים לסגת עד לריפוי מלא! 

פטריות מרפא הן דרך טבעית פורצת דרך לחיזוק הגוף, הקלה ואף ריפוי בחלק מהמקרים. בנוסף, הן עוזרות לחזק את הגוף ולהשיב לו את האיזון הדרוש לו לחיים בריאים ונעימים יותר!

אנחנו במיקוספרינג מזמינים אתכם ללמוד עוד על פטריות מרפא לתמיכה בטיפול בהליקובקטור פילורי. צרו איתנו קשר ונשמח לייעץ ולכוון לטיפול המתאים.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. לכל מקרה של טיפול בהליקובקטר יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר