0
hero-empty
her-mobile

4 פטריות מרפא לבריאות הלב והיתרונות הבריאותיים שלהן

Admin | Mycospring | נובמבר 20, 2022

היסטוריה רפואית של פטריות מרפא ותפקידן ברפואה

פטריות מרפא שימשו במשך מאות שנים ברפואה המסורתית הלא מערבית והופכות כעת לחלק בלתי נפרד מהרפואה המודרנית. לפטריות מרפא יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה סינית והודית מסורתית. השימוש המתועד המוקדם ביותר הוא מסביבות שנת 600 לפני הספירה, כאשר הקיסר הסיני שן נונג תיאר את השימוש בפטריות בטקסטים הרפואיים שלו.

התכונות הרפואיות של פטריות מרפא עדיין נחקרות על ידי מדענים כיום. יש עוד הרבה שאנחנו לא יודעים על פטריות אלו ועל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלהן, אבל אנחנו כן יודעים שהן יכולות להציע יתרונות טיפוליים כמו חיזוק מערכת החיסון, שיפור בריאות הלב, הפחתת דלקות ועוד.

מדוע פטריות מרפא כל כך חשובות לבריאות הלב?

פטריות מרפא הן קבוצת פטריות ששימשו כתרופות מסורתיות רבות וכן בתעשיית המזון. ידוע שיש להן יתרונות בריאותיים רבים, וכאן נתמקד ביתרונותיהן התורמים לבריאות מערכת הלב שלנו.

כיום, אנחנו יודעים שישנם יותר מ-100,000 סוגי פטריות, אך רק כ-10% מהן אכילות. פטריות מרפא מהוות כ-0.1% מכלל הפטריות וניתן למצוא אותן בסין, יפן, קוריאה ואירופה. פטריית המרפא המוכרת ביותר נקראת Ganoderma lucidum המוכרת גם כפטריית לינגז’י או פטריית ריישי. היא נמצאת בשימוש במשך אלפי שנים בסין בשל תכונות הריפוי שלו כמו חיזוק מערכת החיסון ויכולתה להילחם בתאי סרטן בין היתר.

מאמר זה יתמקד בעיקר בסוגי פטריות מרפא החשובים כל כך לבריאות הלב וכיצד סוגים אלו יכולים לסייע במניעת מחלות לב:

1. פטריות מרפא לבריאות הלבפטריית ריישי

פטרית ריישי היא אחת מפטריות המרפא הפופולריות בעולם. היא נחשבת לאדפטוגן רב עוצמה המסייע לאדם להתמודד עם גורמי הלחץ של החיים והשפעותיהם על מערכות גופנו.

היתרונות של פטריות ריישי כוללים:

1) שיפור בהירות מחשבתית

2) הפחתת דלקת כרונית

3) רמות אנרגיה מוגברות

4) הפחתת חרדה ודיכאון

5) תפקוד מוגבר של מערכת החיסון

6) שיפור בריאות הלב וכלי הדם

7) הורדת רמות הכולסטרול

פטריית הריישי מסייעת לגוף להתמודד עם מצבי לחץ, מתח, חרדה, חוסר שקט ובעיות שינה. פטריה זו, מגנה על הלב מנזקי יתר ומסייעת לאיזון לחץ דם, תומכת בפעילות תקינה של הכבד.

2. פטריית צ’גה

צ’אגה היא סוג של פטרייה הגדלה על עצי ליבנה באזורים הקרים של העולם. פטריה זו שימשה במשך מאות שנים ברוסיה ובחלקים אחרים של מזרח אירופה כתרופה עממית לטיפול במחלות רבות.

כיום, עדיין לא ברור עד הסוף כיצד פטריית צ’אגה משפיעה על גוף האדם, אבל יש כמה תיאוריות. תיאוריה אחת היא שהוא מסייע בספיגת חומרים מזינים על ידי פירוק חלקיקי מזון וסילוק רעלים מהגוף. תיאוריה נוספת היא שזה מחזק את תפקוד המערכת החיסונית, מה שעשוי לעזור לאנשים שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת עקב הזדקנות או מחלה. מה שאנחנו כן יודעים על הפטרייה הזו הוא שהיא מכילה נוגדי חמצון כמו חומצה בטולינית ובטולין, שנחשבים כמסייעים במניעת התרבות או התפשטות של תאים סרטניים בגוף.

3. פטריות מרפא לבריאות הלבפטריית קורדיספס

קורדיספס היא סוג של פטריה שגדלה על זחלים של חרק הנקרא עש הרפאים. מקורו בהרי ההימלאיה ובאזורים הרריים אחרים באסיה. קורדיספס שימש ברפואה סינית מסורתית במשך מאות שנים. מאמינים שיש להם יתרונות בריאותיים רבים, כולל הגברת רמות האנרגיה ושיפור הסיבולת, הפחתת דלקת והורדת רמות הסוכר בדם. פטריה זו המשמשת מזה שנים רבות לחיזוק פעילות הלב והריאה, משפרת את רמת האנרגיה והחיוניות, משפרת את סירקולצית הדם ומאזנת לחץ דם, מה שתורם לפעילות תקינה של מערכת הלב.

4. פטריית רעמת אריה

פטריית רעמת האריה היא סוג של פטרית מאכל שנצרכה במשך מאות שנים באסיה כמזון מרפא. לפטרית רעמת האריה הוכחו יתרונות שונים, כמו שיפור התפקוד הקוגניטיבי, הפחתת רמות הכולסטרול ומניעת סרטן. פטריית רעמת האריה היא פטרית מרפא פופולרית מאד בעולם ומשמשת בשל סגולותיה הבריאותיות השונות. פטריות רעמת האריה תורמת לבריאות מערכת העצבים שלנו ומחזקת את הפעילות הקוגניטיבית במח, מייעלת את תהליכי הריכוז והזיכרון, מקלה תחושות לחץ וחרדה ומסייעת לשמירה על רוגע. פטריה זו עוזרת להוריד רמות סטרס ולכן יכולה לתרום על שמירה על מערכת הלב ותפקודה.

לסיכום, בעיות לב וכלי דם הן תופעות נפוצות בשנים האחרונות ורבים מהאנשים מחפשים פתרונות לאטרנטיביים וטבעיים להתמודדות עם בעיות אלה בשילוב טיפול מערבי. ישנם כיום פתרונות רבים המוצעים כחלק מהטיפול האלטרנטיבי הטבעי וכדאי לשקול אותם בכובד ראש. הטיפול בפטריות מרפא הוא טיפול עתיק יומין שהוכיח את עצמו לאורך ההיסטוריה. פטריות מרפא מטפלות לא רק במחלות לב וכלי דם אלא בתופעות פיזיות שונות ומגוונות הקשורות למערכות הגוף שלנו. כדי להתאים עבורכם את הטיפול הנכון ביותר מומלץ להיוועץ במטפל מוסמך.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של בעיות לב-ריאה יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר