0
hero-empty
her-mobile

פטריות מרפא לטיפול בחרדות

Admin | Mycospring | מרץ 19, 2023

מתח, חרדה וסטרס הפכו למחלות החדשות של העולם המערבי, ואפשר בהחלט להבין למה. הלחץ הקיים בעידן המודרני, התחרות הסמויה באוויר, יוקר המחייה, משברים אישיים ועוד שלל מקרים מובילים להופעת חרדות. כיום הרפואה הקונבנציונלית מציעה תרופות נוגדי חרדות ודיכאון, אך הן מלוות בתופעות לוואי קשות וחלקם מעדיפים שלא לעשות בהם שימוש.

הרפואה הטבעית לעומת זאת, מציעה אלטרנטיבות טובות וטבעיות לגמרי, אחת מהן היא פטריות מרפא הידועות בסגולותיהן כבר אלפי שנים ברפואה הסינית. 

על פי נתונים, כ- 5-10% מכלל האוכלוסייה סובלים מחרדות, החל ממבוגרים ועד ילדים ובני נוער. אצל חלקם החרדות תהיינה זמניות, כלומר עקב משבר מסוים ואצל חלקם הן תהיינה קבועות ואף גנטיות. החרדות הן למעשה תגובת ״חירום״ של הגוף בעת מצב של סכנה והן יכולות לגרום למגוון תופעות כמו דפיקות לב מואצות, סחרחורות, בכי, הזעה, רעד, יובש בפה, קושי בבליעה ועוד.

טיפול בחרדות – פטריות מרפא בהקשר של חרדות

ישנם מינים רבים ושונים של פטריות מרפא, כאשר לחלקן יש השפעות עוצמתיות על בריאות הגוף והנפש. בשנים האחרונות ישנם מחקרים רבים המצביעים על יעילותן של פטריות מסוימות לטיפול בחרדות.

מכיוון שפטריות מרפא מכילות אדפטוגנים, הן משמשות לטיפול בדיכאון וחרדה, תודות גם לתכונת נוגדי החמצון הגבוהה שלהם. מחקרים רבים העידו שרמות מופחתות של נוגדי חמצון בגוף גורמים לחרדות, ולכן צריכת פטריות מרפא מסייעת בהשלמת אובדן התרכובות הללו, המעכבות את החמצון בגוף.

כתוצאה מההשלמה של נוגדי החמצון, הפטריות מסייעות לשפר את מצב הרוח ומגנות על הגוף במקרים של עצב. נזכיר כי פטריות מרפא הן בטוחות וטבעיות לחלוטין בהשוואה לתרופות נוגדות דיכאון, מכיוון שהן ללא תופעות לוואי שעלולות להיות מסוכנות. 

טיפול בחרדות

כיום ישנם שלושה סוגי פטריות מרפא הידועות כמסייעות לטיפול בחרדות:

פטריית ריישי 

פטריית ריישי היא אחת מפטריות המרפא המוכרות ביותר בעולם, והיא שימשה במשך מאות שנים ברפואה הסינית המסורתית. מחקרים רבים מצאו בה מגוון סגולות מרפא מופלאות כמו נוגדי חמצון המחזקים את הגוף, תכולת בטא גלוקניים המונעים צמיחת תאים סרטנים ואף בולמים את התפשטותם בגוף, מרכיבים לחיזוק המערכת החיסונית ושיפור איכות השינה, תכונות מפחיתות חרדה ועוד.

מחקרים הוכיחו כי פטריית ריישי מסייעת בהפחתת חרדות על ידי ויסות רמות הנוירוטרנסמיטורים במוח, כולל סרוטונין ודופמין. נוירוטרנסמיטורים אלו אחראים על ויסות מצב הרוח שלנו, כאשר חוסר איזון ברמות שלהם עלול להוביל לחרדה ולהפרעות אחרות במצב הרוח. בנוסף, פטריית ריישי מכילה פוליפפטידים, בעלי השפעות אנטיכולינרגיות ומדכאות היקפיות המקלות על התסמינים הקשורים לדיכאון, OCD והפרעות אחרות.

פטריית רעמת אריה 

פטריית היריסיום נקראת גם רעמת האריה בשל המראה הרעמתי שלה המזכיר את רעמתו של האריה. היא פטריית מאכל הנחשבת לאחת הנדירות בעולם ובעלת סגולות מרפא  מדהימות ותכונות המפחיתות חרדות. הפטרייה שימשה ברפואה הסינית המסורתית לטיפול במגוון מצבים בריאותיים כמו בעיות עיכול וירידה קוגניטיבית, טיפול במחלות דמנציה, חיזוק המערכת החיסונית ושיפור בהפחתת הסימפטומים של דיכאון וחרדה.

מחקרים אחרונים מצאו שפטריית רעמת אריה מסייעת להפחית חרדה ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי של אנשים הסובלים מחרדות. מחקר אחר מצא כי צריכת תמצית של הפטרייה במשך ארבעה שבועות הובילה להפחתה משמעותית של חרדות ודיכאונות בקרב מבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל.

פטריית קורדיספס 

פטריית קורדיספס היא סוג של פטריית מרפא הגדלה באזורים הרריים על זחלים של חרקים. ברפואה הסינית המסורתית היא שימשה מאות שנים לטיפול בעייפות, במחלות הקשורות לכליות, להגברת חשק מיני ירוד, בעיות נשימה וגם היא מסייעת להפחתת חרדות.

מחקרים רבים הוכיחו כי פטריית קורדיספס מפחיתה חרדה על ידי ויסות רמות הורמוני הלחץ בגוף, כולל קורטיזול. קורטיזול הוא הורמון המשתחרר בתגובה ללחץ ומתח כרוני אשר עלולים להוביל לחרדה ולהפרעות אחרות במצב הרוח.

לסיכום, כיום טיפול בחרדות יכול להיות טיפול טבעי ולאו דווקא לערב תרופות כימיות. פטריות מרפא הן פתרון מעולה עבור אנשים הסובלים מחרדות. מיקוספרינג עוסקת בגידול ופיתוח בשיטות בלעדיות של מוצרים העשויים מפטריות מרפא. אנחנו כאן לכל שאלה או מידע נוסף שאתם זקוקים לו, צרו איתנו קשר.

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של חרדות יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר