0
hero-empty
her-mobile

פטריות מרפא לבעיות שינה

Admin | Mycospring | מאי 17, 2023

בעיות שינה או כפי שכולם מכנים אותם ״נדודי שינה״ הם תופעה מוכרת מאוד בעולם המערבי. על פי נתונים, בין 15% ל־30% מהמבוגרים סובלים ממנה, כאשר תופעות אלה יכולות להיגרם ממגוון רחב של סיבות כמו מתחים, חרדות, חוסר אימון הורמונאלי, תסמיני גיל המעבר ועוד. 

הפרעות שינה יכולות להיות מיני רבות כמו קושי להירדם, שינה לא רציפה, התעוררות מוקדמת, עייפות מוגברת גם לאחר שינה של 6 שעות ומעלה ועוד. תופעות אלו עשויות לגרום לפגיעה ממשית באיכות החיים כדוגמת עייפות, חוסר ריכוז, מצב רוח ירוד, פגיעה במוטיבציה, כאבי ראש ועוד. אומנם הרפואה הקונבנציונלית מציעה טיפולים שונים לבעיות שינה, אך ישנם רבים המעדיפים להיעזר בחלופות טבעיות.  

פטריות מרפא המסייעות לבעיות שינה

פטריות מרפא מוכרות היטב ברפואה הסינית במשך אלפי שנים, וידועות בסגולותיהן הבריאותיות למגוון רחב של בעיות ומחלות, כאשר אחת מהן היא הפרעות שינה. פטריות מרפא עשויות לשפר פלאים את איכות השינה בזכות התכונות המופלאות שלהן. כאן במאמר נסקור את סוגי הפטריות השונות, המחקרים ואת יעילותן לבעיות שינה.

פטריית ריישי 

פטרית ריישי היא אחת מפטריות המרפא הנפוצות ביותר לבעיות שינה. היא מכילה תרכובות ביו-אקטיביות שונות כדוגמת פוליסכרידים, שאלה תכונות המרגיעות את מערכת העצבים וכך גורמות לשינה טובה ונינוחה יותר. מלבד ההשפעה הישירה של הפטרייה על איכות השינה שלנו, ריישי מסייעת בתופעות של נדודי שינה על ידי הפחתת מתח, חרדה ודיכאון.

מחקר אשר בדק על השפעות הישירות של פטריית ריישי בהקשר של בעיות שינה, מצע שהוא מגדיל את זמן השינה ה- NON-REM ואת איכות שנת ה-REM   שלנו. 

קישור למחקר >

פטריית ריישי

פטריית רעמת אריה

רעמת האריה (היריסיום) היא פטריית מרפא אשר שימשה ברפואה הסינית המסורתית שנים רבות בשל הפוטנציאל שלה לשפר את התפקוד הקוגניטיבי. היא מכילה  תרכובות ביו-אקטיביות שונות, כמו ארינאצינים והרצינונים, שאלה מרכיבים בעלי השפעות נוירו-פרוקטטיביות היעילים לשיפור מחזור השינה ולדום שינה בפרט.

מחקר אשר בדק את יעילות פטריית רעמת האריה, בדק כי היא מפחיתה תסמיני דום נשימה בשינה בחולים בעלי משקל עודף ולחץ דם גבוה. דום נשימה בשינה משפיע באופן משמעותי על איכות במיוחד בשלב העמוד של השינה הנקרא שנת REM. מחקר זה מצביע על כך שפטרית רעמת האריה מועילה לשיפור של מחזור השינה.

קישור למחקר >

טרקי טייל (טרמטס ורסיקולור בשמה המדעי)

פטריהה זו נקראת גם זנב תרנגול הודו בשל ריבוי הצבעים והמראה הייחודי שלה הדומה לזנב התרנגול. היא נחשבת לפטריית מרפא יעילה מאוד לשיפור איכות השינה בשל היותה עשירה בפוליסכרידים, שאלה תכונות המחזקות את מערכת החיסון. פטריית טרקי טייל מכילה גם תרכובות ביו-אקטיביות שונות, כולל טריטרפנים וארגוסטרול המרגיעות את מערכת העצבים ומסייעות לשינה רציפה ורגועה יותר.

טרקי טייל

לסיכום, פטריות מרפא בעלות פוטנציאל עצום לשפר לנו את איכות החיים ואף מחקרים רבים מוכיחים את יעילותן לשיפור איכות השינה וטיפול בהפרעות שינוה שונות כפי שפירטנו כאן במאמר. 

**הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואין לייחס לו תחליף ליעוץ מקצועי. בכל מקרה של בעיות שינה יש לפנות לייעוץ רפואי מתאים.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

חנות ריישי מוצרי

אזל מהמלאי תמצית ריישי תמצית ריישי + מבט מהיר

תמצית ריישי

30 מ"ל
250.00

צרו קשר