0
hero-empty
her-mobile

התועלות של פטריית טרקי טייל (טרמטס ורסיקולור בשמה המדעי)

Admin | Mycospring | מאי 30, 2022

פטריית טרקי טייל נקראת גם בשם המדעי – טרמטס ורסיקולור (Trametes Versicolor) שמשמעותו ריבוי צבעים ונקראת גם ׳זנב תרנגול הודו׳ בשל המראה הייחודי של הפטרייה המזכיר את זנבו של התרנגול. פטריית טרקי טייל ידועה רבות בזכות המרכיבים הפוליסכרידים העוצמתיים שלה היעילים לחיזוק המערכת החיסונית.

טרמטס וריסוקולור נחשבת לפטרייה צבעונית בעלת זנים בגוונים רבים כמו גווני שחור, אפור ולבן. היא גדלה באזורים מיוערים על גזעי ובולי עצים רקובים או חיים. בסין וביפן השתמשו בה לשתיית תה, כלומר היו מייבשים וטוחנים אותה. היתרונות הבריאותיים שנצפו עם הצריכה שלה, הובילו מדענים לחקור את הפטרייה ועקב כך גילו מגוון רחב של יתרונות בריאותיים.  רק נציין שהפטרייה נחשבת לעתיקה מאוד ולאורך ההיסטוריה עשו בה שימוש רפואי רב, בזכות החומרים הפוליסכרידים העוצמתיים שהיא מכילה כמו בטא נלוקנים וחומרים מזינים אחרים המצויים בה, שהם הנחקרים ביותר בתחום הפטריות המרפא.

היתרונות המופלאים של פטריית טרקי טייל

מכילה מגוון רחב של נוגדי חמצון

הפטרייה מלאה במרכיבים נוגדי חמצון המסייעים לעכב או להפחית נזקים הנגרמים מלחץ חמצוני הגורמים לדלקות ולבעיות בריאותית. נציין כי חוסר איזון בין נוגדי חמצון למולקולות לא יציבות – יכול לגרום לנזק תאי ודלקת כרונית, לסיכון מוגבר לפתח מחלות כמו סרטן ומחלות לב.

צריכת מזונות העשירים בנוגדי חמצון כמו שקיימים בפטריית טרקי טייל, יעילים מאוד להפחתת הסיכון לחלות במחלות שונות. ישנו מחקר שבדק למעלה מ-35 תרכובות פנוליות שונות בדגימה של תמצית פטריית טרקי טייל, יחד עם נוגדי החמצון והפלבנואידים שהפטרייה מכילה, וגילה שהם מקדמים את בריאות המערכת החיסונית על ידי הפחתת דלקות ויצירת הגנה על הגוף.

חיזוק המערכת החיסונית

פטריית טרקי טייל מכילה קרסטין (PSK) ופוליסכריד פפטיד (PSP) שהם שני סוגים של פוליסכרופפטידים המצויים בה. מרכיבים אלה הם בעלי תכונות עוצמתיות לחיזוק מערכת החיסון, הם מקדמים תגובה חיסונית על ידי הפעלה ועיכוב סוגים ספציפיים של תאי חיסון.

מחקרים הוכיחו ש-PSP מגביר את המונוציטים, שהם סוגים של תאי דם לבנים שנלחמים בזיהום ומחזקים את מערכת החיסון. בנוסף, PSK ממריץ תאים דנדריטים המעודדים חסינות לרעלים ומווסתים את התגובה החיסונית. הם גם מפעילים תאי דם לבנים מיוחדים הנקראים מקרופאגים, המגנים על הגוף מפני חיידקים.

שיפור התפקוד החיסוני בקרב חולי סרטן

PSP ו-PSK  הם בעלי יכולת לחזק באופן טבעי את המערכת החיסונית, ומשמשים כתרופות אנטי סרטניות בשילוב עם ניתוחים, כימותרפיה ו/או הקרנות במדינות כמו יפן וסין. מחקרים הוכיחו כי לפטריית טרקי טייל יש תכונות אנטי-גידוליות, הקשורות להשפעותיה המחזקות את מערכת החיסון. בנוסף, מחקר אחר זיהה את עיכוב הצמיחה וההתפשטות של תאי סרטן המעי הגס.

שיפור תפקוד המעיים

שמירה על איזון בריא של חיידקים טובים במעיים, היא קריטית ליצירת מערכת חיסון חזקה. החיידקיים הנמצאים במעיים מקיימים אינטראקציה עם תאי מערכת החיסון ומשפיעים ישירות על התגובה החיסונית. פטריית טרקי טייל מכילה מרכיב המסייע להזין את החיידקים הטובים הללו.

מחקר שבוצע בקרב 24 אנשים בריאים ונערך כ- 8 שבועות, גילה שצריכת 3,600 מ”ג PSP ביום המופקים מפטריית טרקי טייל, הובילה לשינויים טובים בחיידקי המעיים והפחיתה את התפתחותם של החיידקים המזיקים.

***מיקוספרינג אינה מחליפה יעוץ רפואי ואינה מטפלת בבעיות רפואיות. אנשים בעלי מחלות, נשים בהיריון / מיניקיות יש להיוועץ עם רופא לפני השימוש.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר