0
hero-empty
her-mobile

התועלות העיקריות של פטריית היריסיום הידועה בשמה ׳רעמת האריה׳

מיקוספרינג | Mycospring | מאי 30, 2022

פטריית היריסיום היא פטריית מאכל הנחשבת לאחת הנדירות בעולם ובעלת סגולות מרפא  מדהימות. היא נקראת בארצות המערב גם ׳רעמת האריה׳ (Hericium Erinaceus) בשל המראה הייחודי שלה המזכיר את רעמתו הלבנה והפראית של האריה, ומנגד לסינים היא יותר מזכירה ׳ראש של הקוף׳ וכך הם מכנים אותה.

פטריית היריסיום גדלה בעיקר באסיה על גבי גזעי עץ אלון מתים או חיים, אך מכיוון שקשה למצוא אותה בטבע והרצון לצרוך אותה בשל הסגולות המרפא שלה, כיום בסין מגדלים אותה בחממות ומפיקים ממנה תוספי תזונה. במשך מאות שנים בני אדם אכלו מהפטרייה בצורתה הטבעית, במיוחד ברחבי אסיה וביפן, מכיוון שהיא ידועה ביכולתה לשפר את הזיכרון ולפתח עצבים של ׳פלדה׳. כך לדוגמה ביפן היא נקראת פטריית הר הנזירים, משום שנזירים יפנים צורכים אותה מאות שנים ונהנים מסגולות המרפא שלה.

התועלות הבריאותיות של פטריית היריסיום

יעילה מפני מחלות ניווניות כמו דמנציה

מחלות ניווניות כמו אלצהיימר ודמנציה הן מצבים הנובעים מניוון תאים במוח, הגורמים לבעיות זיכרון בקרב מבוגרים. כידוע, היכולת של המוח שלנו לחבר אירועים חדשים פוחתת עם השנים, ולכן כאשר אנו מתבגרים תפקודי המוח שלנו נוטים להיחלש. מחקרים מצאו כי קיימים שני מרכיבים ייחודיים בפטריית היריסיום שיכולים לעורר את הצמיחה של תאי מוח ולשפר את התפקוד שלו והם: הריצנונים וארינאצינים.

המחקרים הללו הראו שצריכת הפטרייה מסוגלת למנוע את הנזק הנוירוני הנגרם למוח בקרב הסובלים ממחלות דמנציה, ומפחיתה את הסימפטומים של אובדן הזיכרון. כמו כן, המחקרים מראים תוצאות מצוינות לשיפור תפקוד המוח ותוך ארבעה חודשים בלבד של צריכה יומית כבר ראו שיפור בזיכרון בקרב אנשים שנטלו באופן יומיומי מהפטרייה.

שיפור בהפחתת הסימפטומים של דיכאון וחרדה

דיכאון וחרדה הן חלק מהמחלות הנפוצות בעולם המערבי. החיים הלחוצים והשגרה השוחקת גורמים לנו נזקים בלי שנשים לב. על פי סטטיסטיקה, אחד מכל שלושה אנשים סובלים בדרגות שונות מחרדות ודיכאונות, ולכן חשוב להילחם בתופעה עוד הרבה לפני שהיא מגיעה. על פי הרפואה הסינית, פטריית היריסיום יעילה להפחתת הסימפטומים של דיכאון וחרדה, ואף ישנם מחקרים שהוכיחו כי צריכת תמצית של פטריית היריסיום מפחיתה את התסמינים בשל התכונות האנטי דלקתיות שלה.  

דבר נוסף בעניין זה, מדענים מאמינים ששיפור תפקודי ההיפוקמפוס (האזור במוח שאחראי על עיבוד הזיכרונות והתגובות הרגשיות) יכול להיות הסיבה להורדת ההשפעות של חרדה ודיכאון ובעל יכולת לסייע בשיפור תפקוד ההיפוקמפוס בצורה טובה יותר.

חיזוק המערכת החיסונית

חיזוק מערכת החיסונית הוא דבר שנמצא תמיד בראש סדר העדיפויות ברפואה, כיוון שמערכת חיסונית חזקה מאפשרת לנו למנוע מחלות ולהגן על גופנו מפני וירוסים, חיידקים ומחוללי מחלות אחרים.  מחקרים רבים הוכיחו כי המרכיבים הייחודיים של פטריית היריסיום מגבירים את החסינות על ידי הגברת הפעילות של מערכת החיסון של המעי, האחראית על ההגנה על הגוף שלנו מפני פתוגניים החודרים למעי דרך הפה או האף.

מחקר נוסף בדק את הפטרייה על עכברים במעבדה שהוזרקו להם חיידקי סלמונלה כמעט פי ארבעה, ובאורך פלא תוחלת החיים שלהם עלתה כתוצאה מצריכת תמציות של פטריית היריסיום מידי יום.

מניעת דלקות בדרכי העיכול

פטריית היריסיום מכילה מרכיבים אנטי דלקתיים המגנים על דפנות המעי, וכך מונעת תופעות של דלקות בדרכי העיכול. רק נסביר שהפטרייה ידועה כמזון האיכותי ביותר, ולכן היא תומכת  במערכת העיכול ובחיידקים הידידותיים שנמצאים בה.

לסיכום, ישנם יתרונות רבים לפטריית היריסיום, את העיקריים שבהם הזכרנו כאן, אך ישנם  נוספים שהוכחו על ידי מחקרים עדכניים ועל פי מידע הנלקח מהרפואה הסינית המסורתית.

***מיקוספרינג אינה מחליפה יעוץ רפואי ואינה מטפלת בבעיות רפואיות. אנשים בעלי מחלות, נשים בהיריון / מיניקיות יש להיוועץ עם רופא לפני השימוש.

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

חנות היריסיום מוצרי

אזל מהמלאי תמצית היריסיום + מבט מהיר

תמצית היריסיום

30 מ"ל
250.00
אזל מהמלאי אבקת פטריות היריסיום אבקת פטריות היריסיום + מבט מהיר

אבקת פטריות היריסיום

30 גרם
250.00

צרו קשר