0
hero-empty
her-mobile

מהן פטריות מרפא ומה ההבדל בין סוגי הפטריות הקיימות בתחום?

Admin | Mycospring | מאי 15, 2022

בעולם ישנם כ-1.5 מיליון זנים של פטריות, חלקם מיועדים לאכילה, חלקם רעילים וחלקם משמשים כפטריות מרפא שהן בעלות פוטנציאל רפואי ומיועדות לשימוש תרופתי. עד כה, נחקרו רק כ-3,000 זנים, ומדענים גילו שלזנים רבים יש השפעות מדהימות על הגוף שלנו וביכולתם למנוע ולטפל במחלות שונות.

לאורך כל ההיסטוריה (יותר מ1,000 שנים) פטריות מרפא משמשות לריפוי ומניעת מחלות שהרפואה הקונבנציונלית לא מוצאת להן מזור, הרבה בזכות החומרים מסוג פוליסכרידים והאנטי דלקתיות, שהם מן הנחקרים ביותר בעולם פטריות המרפא. בין היתר, פטריות מרפא מגנות על הלב, שומרות על מערכת החיסונית, מגנות על הכבד, מבצעות פעילות אנטי סרטנית, מורידות כולסטרול מאזנות את רמת הסוכר ועוד…

הכירו את סוגי פטריות המרפא הנפוצות ביותר לריפוי ומניעת מחלות שונות

קורדיספס מיליטריס

קורדיספס מיליטריס  היא פטריית המרפא הנחשבת לנפוצה ומוכרת בעולם המדע והמחקר, ולה מסורת ארוכה של שימושים בעולם הרפואה המסורתית של המזרח. היא ידועה רבות בזכות היכולת והמניעה שלה למחלות שונות כמו עליית רמת הסוכר בדם, חיזוק המערכת החיסונית, שיפור הביצועים האתלטיים, שיפור פעילות הלב ועוד.

היריסיום

פטריית היריסיום נקראת גם ׳רעמת הארי׳ בשל המראה האצילי והרעמה שלה שמזכירה את רעמת האריה. במקור היא גדלה בצפון אמריגה, סין ויפן, וכיום היא גדלה באסיה על גבי עצים מתים או חיים. היריסיום נחשבת לפטריית מאכל ומרפא סינית נפוצה מאוד ובמשך מאות שנים אנשים אכלו ממנה כדי לפתח עצבים מ״פלדה״. היא עשירה בנוגדי חמצון ורכיבי מזון שונים, מסייעת לשיפור הביצועים הקוגניטיביים והבריאות הנוירולוגית כדוגמת שיקום וצמיחת תאי עצב, טיפול במחלת אלצהיימר, טיפול בהפרעות מצב רוח, שינה ופרכוסים.

הריישי

פטריית הריישי נחשבת לעתיקה ביותר, כיוון שעושים בה שימוש רפואי למעלה מ – 2,000 שנים, במיוחד ברפואה הסינית. מדובר על זן המוערך ביותר בעולם, בעל סגולות ייחודיות כמו נוגדי חמצון חזקים המחזקים את הגוף במקרים של תפקוד ירוד. כמו כן, תכולת בטא גלוקניים שיש בהריישי מונעים צמיחת תאים סרטנים ואף בולמים את התפשטותם בגוף. הריישי משמשת גם למטרות קלאסיות כמו לשיפור עייפות ותשישות, להורדת לחץ דם גבוה, להורדת רמות סוכר בדם, חוסר תיאבון, הרגעת מערכת העצבים. משפרת את תפקוד הערמונית ועוד.

טרמטס וריסוקולור

טרמטס וריסוקולור נחשבת לפטרייה צבעונית בעלת גוונים רבים וסגולות מדהימות. היא בעלת זנים בגוונים רבים כמו גווני שחור, אפור ולבן, ונקראת גם ״זנב תרנגול הודו״ בשל המראה והגוונים שלה המזכירים את זנבו של התרנגול ההודו. היא גדלה באזורים מיוערים על גזעי ובולי עצים רקובים או חיים. הפטרייה נחשבת לעתיקה מאוד ועשו בה שימוש רב ברפואה לאורך ההיסטוריה, הרבה בזכות החומרים הפוליסכרידים העוצמתיים שהיא מכילה כמו בטא נלוקנים וחומרים מזינים אחרים המצויים בה, שהם הנחקרים ביותר בתחום הפטריות מרפא.

פטריית טרמטס וריסוקולור יעילה למגוון רחב מחלות כמו לשיפור תפקוד הכבד והטחול, היא מחזקת מערכת חיסונית חלשה, יעילה למחלת הסרטן, לווירוס הפפילומה האנושי, זיהומים, אנמיה, חולשה רירית ועוד.

אגריקוס

פטריית אגריקוס גדולה ביערות הגשם באמזונס בברזיל, והיא מכונה גם ״פטריית השמש המלכותית״ בשל המראה האצילי שלה. הזן נחשב לחדש יחסית בשוק פטריות המרפא (התגלתה על ידי חקלאי יפני בשנת 1960), וזאת ביחס לקורדיספס מיליטריס הנחשבת לבעלת היסטוריה של מעל 1000 שנים ברפואה הסינית.למרות היותה חדשה בשוק הפטריות, בברזיל וביפן היא נחשבת לנמכרת ביותר. פטריית אגריקוס מכילה כמות גבוהה של פוליסכרידים, בטא-גלוקנים וחלבונים ומרכיבים אנטי דלקתיים ואנטי סרטניים.

קישור למחקר:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7898063/

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email

מוצרים קשורים

צרו קשר